Tänne tulee tarkempaa tietoaIlkan tulevasta ralliautosta,Alfa Romeo Alfetta 2.0 GTV
Here comes more information about Ilkka's future rally car, the Alfa Romeo Alfetta GTV 2.0
Här kommer mer information om Ilkkas framtid rallybil, Alfa Romeo Alfetta GTV 2,0
Alfa on niinsanotusti "korkattu". Ensiesiintyminen kilpailutapahtumassa oli 5.5.2013 Nurmijävi Asfalttisprintissä VIP- autona.
Tilaisuus ajaa asfaltilla oli tervetullut, koska nyt saimme kokemusta auton käyttäytymisestä. Alustan kanssa on vielä jonkin verran työtä. Seuraava tehtävä on auton katsastus ja rekisteröinti. Sen jälkeen aloitamme testauksen ja säätämisen.Alfa has been for the first time in competition on tarmac. Ilkka was driving so called VIP-car on Nurmijärvi Asfalttisprint on the fift of May.
The opportunity to drive on tarmac was a welcome, because now we got the experience of the behavior of the car. With the substrate is still some work. The next task is the car to the inspection and registration. After that we start testing and adjustment.
Alfa har varit för första gången i tävlingen på asfalt. Ilkka körde så kallade VIP-bil på Nurmijärvi Asfalttisprint på femte av maj.
Möjligheten att köra på asfalt var ett välkommet, eftersom vi nu fått erfarenhet av bilens beteende. Med underlaget är fortfarande en del arbete. Nästa uppgift är bilen till besiktning och registrering. Efter att vi börja testa och justering.
Joitakin kuvia VIP-tehtävästä.
Some pictures of the VIP role.
Några bilder på VIP roll.
Några bilder på VIP roll.
Ilkan Alfa alkaa olla aika pitkälti valmis. Jonkin verran vielä puuttuu vielä osia.
Työtäkin on vielä muutamaksi tunniksi ennen kuin autolla päästään ajamaan testejä.
Alla on joitakin kuvia tämän päivän tilanteesta.
Ilkka´s Alfa begins to be pretty much ready. Some more parts are still missing.
There is still a couple of hours to do before you get to drive a car tests.
Below are some pictures of today's situation.
Ilkkas Alfa börjar bli ganska mycket färdigklar. Lite mer delar saknas fortfarande.
Det tar ett par timmar innan du får köra bil tester.
Nedan är några bilder på dagens situation.
Auto on hankittu Italiasta, Tässä sen matka Suomeen on alkamassa
The car is bought from Italy, this trip to Finland is about to begin
Bilen köps från Italien, denna resa till Finland är på väg att börja
Vanhan auton luovutus nykyiselle haltijalle Claudio Cencille
Auton rakennus Suomessa aloitettiin Kouvolassa
Auton rakennus jatkui Lepsämässä Ilkka Lehtosen ja Veikko Lehtosen toimesta.
Tähän päättyy Lafan historia Ilkan tallissa. Auto on myyty ja Pohjanmaan suunnalta löytyi uusi koti Alfalle.
This is the end to Alfa season in Ilkkas team.
Skoda Favorit 136L
Legendaarinen UFM-sarjan kilpuri. Alunperin Skoda oli N-ryhmäläinen, jolla ovat ajaneet mm. Jori Hakkarainen, Matti J Tarvainen, Antti Manninen, Joose Orpana ja Veikko Lehtonen.
Moottori on A-ryhmäläinen by Huilla, EsaTechissä mitattu 100 hv/127 Nm. Vaihdelaatikko on 5-vaihteinen A-ryhmän välityksillä. Laatikon on koonnut Matti J Tarvainen
Alustassa AST:n iskarit kynäjousilla . Sopiva peli Trophy luokkiin ja myös nuorten luokkaan.
Nykyisin auto on Historic J2 ikäkauden A-ryhmän auto
Nowadays Skoda is HIstoric J2 group A car.
Lagendary factory made rally car. Original Gr N.
Jori Hakkarainen, Matti J Tarvainen, Antti Manninen, Joose Orpana ja Veikko Lehtonen has droven that car. Hakkarainen one time and Tarvainen two times in 1000 Lakes Rally.
Now the engine is tuned to Gr A by Jouko Huilla. On Esatech´s rolls power was 100 hp and torque was 117 Nm.
Gear box gears are made by Laukkanen. Assembly and adjustment by Matti J Tarvainen. Gear box is clasified to Gr A.
Suspension and dampers made by AST, tuned by Heino and Lehtonen.
This car is very suitable for Finnish Rally Trophy and to Young drivers class for Rally Sprint.
Sivut päivitetty 07.03.2017