Kuljettaja, Driver, Föraren
Ilkka Pohjonen
Ilkka on jo aikuisen miehen iän täyttänyt nurmijärveläinen toimitusjohtaja. Hänellä on takanaan pitkä jono vuosia autourheilun
parissa kartingin, rata-autoilu, rallisprintin ja rallin parissa. Viimeksi hän on ajanut Lancialla historic luokassa ralleja lähinnä Euroopassa. Nyt hänellä on ollut parin vuoden tauko, mutta taas veri vetää ralleihin mukaan. Hänelle on valmistumassa I ikäkauden Alfa Romeo, josta enemmän tietoa on kalusto sivuilla.
Ilkka on kilpaillut uransa aikana monenlaisilla kilpa-autoilla. On ollut etuvetoista, takavetoista ja jopa takamoottoriautoja. Ilkan uran autoista on tietoa kilpailuhistoria sivuilla ja sieltä on linkit kuvakavalkadiin.
Ilkka is allready a grown up man. He is a little over 50 years old. He has been in motorsport a life time. He started in Karting year 1976. With kartin car he has driven in Finland and also in Europe very succesfully.
After those years he has driven Rally, rallysprint and track competitions with variable success. In year 2006 he participated in his first Historic international rally, Vltava Rally. Couple of years he drove some Historic rallies with Lancia Fulvia. From year 2010 until today, he has been in some rallies as co-driver. Maybe in this year he drives the first rally with the new car, Alfa Romeo.
Ilkka has competed in during his career as a wide range of racing cars. It has been a front-wheel drive on the rear-wheel drive and up to the rear of the motor vehicles. Ilkka's career cars competition is about the history pages, and there are links cavalcade.
Ilkka finns redan en vuxen man. Han är lite över 50 år gammal. Han har varit i motorsport för en livstid. Alt började i Karting år 1976. Med kart har kört sin bil i Finland och även in Europa mycket framgångsrikt.
Dessa år efter att de har kört rally, rally sprint och tävlingar spår med varierande framgång. Under år 2006 deltog han i sin första internationella Historic Rally, Vltava Rally med Skoda 1000 MBG. Par år körde han några historiska rallyn med Lancia Fulvia. Från och med år 2010 fram till idag har de varit i vissa Rally som co-driver. Kanske detta år han driver den första rallyt med den nya bilen, Alfa Romeo.
Ilkka har tävlat i under sin karriär som ett brett utbud av tävlingsbilar. Det har varit en framhjulsdriven på bakhjulsdrift och upp till baksidan av motorfordon. Ilkkas karriär bilar konkurrensen är om historien sidorna, och det finns kopplingar kavalkad.
Kartturi, Co-Driver
Roni Nyholm
2002 Elokuussa syntynyt kolmannen sukupolven moottoriurheilija. Aloittanut kartturoinnin 2020 Tammikuussa. 2020 meni pimeitten sekä yhden nuotti kisan kanssa. 2021 siirryin Ilkka Pohjosen kyytiin HRT sarjaan jossa kierrettiin '21 sekä '22 vuodet. '23 tavoitteena muutamat ulkomaan kisat Ilkan kanssa samalla kun istun Mikael Wikstedtin kyydissä HRT kauden sekä mahdollisesti sekalaisten kuskien kanssa.
Kartturi, Co-Driver
Arto Arola
Aloitin ralli harrastuksen -80 luvun alussa. Olen 53 vuotias naimisissa oleva kokopäiväinen ralliharrastaja. Teen ralleja toimitsijana, olen mm rallisprintissä ja jokkiskisoissa tuomarina ym. muissa tehtävissä. Nykyisin istun kartturina mieluimmin ulkomailla ajettavissa Historic-ralleissa. Istun Matti Huomon kanssa Toyota Corollan kyydissä Lahden EM Historic, Tunturiralleissa, San Marinon Legend-Rallyssa useamman kerran. Auto on yhteinen.
Lauri Lajusen Triumph Vitessen kyydissä Tsekissä useamman kerran. Lauri Heikkilän kyydissä Costa Bravassa tänä syksynä Lancia Fulvia1600 kyydissä. Samanlaisella mutta 1300:lla aloitin Euroopan valloituksen 2009 Ilkka Pohjosen kyydissä San Remosta. Kulttuurishokki oli kova mutta vuoristossa korkean paikan leiri upposi päähän ja ura urkeni. Olen myös ajanut ja ollut useammankin kuskin kyydissä Junnu SM:ssä ja F-cupissa. Ja nyt odotan vaan Ilkan ja Alfa Romeon kanssa pääsyä uusiin seikkailuihin. Matin kanssa ajamme muutaman ulkomaan rallin ja Lahden ensi vuonna. Toivottavasti muutkin vielä kyselevät kyytiin koska olen työkyvyttömyyseläkkeellä niin pidenpikin reissu onnistuu.
Kartturi, Co-Driver
Mika KortesuoMika on toiminut useammankin kuljettajan kartturina. Hän ollut Ilkan kyydissä mm. San Remo ja Vltava ralleissa.
Kortesuo Motorsportin nettisivut.
Mika has been as co-driver with manu drivers. He has been Ilkka´s co-driver fo example in San Remo and Vltava rallies.
Kortesuo Motorsport website
Mika har varit som co-driver med många föraren. Han har varit Ilkkas co-driver fo exempel i San Remo och Vltava Rally.
Kortesuo Motorsport websidan
Kartturi, Co-Driver
Kalevi LonkaMekaanikko, Mechanic, mekaniker
Esa Mentula
Mekaanikko, Mechanic, mekaniker, Webmaster
Veikko Lehtonen
Veikko on pitkän linjan autourheilija. Hän on aikoinaan aloittanut autosuunnistuksen parissa ja siirtynyt jokamiehenluokkaan ja ralliin. Hän on lopettanut parikin kertaa ajamisen, mutta reilu vuosi sitten hän aloitti jälleen uudelleen ajamisen ja autojen rakentamisen.
Alfa-projektissa hän on viimeistellyt autoa yhdessä Ilkka Lehtosen kanssa. Sen myötä yhteistyö Ilkka Pohjosen kanssa on syventynyt todelliseksi ystävyydeksi.
Veikko on toiminut myös monissa toimitsijana rallin sulkumiehestä kilpailun johtajaksi. Viime vuosina hän on hoitanut rallisprintin SM-sarjan tiedottajan tehtävää. Tänä vuonna hän on toiminut Markku Jääskeläisen tiedottajana ja webmasterina. Se työ jatkuu myös ensi vuonna kuten Ilkankin tiedotus ja nettisivujen ylläpito.
Lisää tietoa Veikon tekemisistä löytyy hänen omilta nettisivuilta.
Veikko is a long line of automotive athlete. He has started the past couple of car navigation and moved to the everyman's class and rally. He has finished a couple of times to run, but over a year ago, he began again, and again driving cars in the building.
In Alfa project he has finished the car together with Ilkka Lehtonen.
As a result, cooperation Ilkka Pohjonen has deepened into real friendship.
Veikko has also served as trustee many shut-off rally of a man by the director. In recent years he has been racing sprint Championship Series spokesman. This year, he has acted as Markku Jääskeläinens spokesman and the Webmaster. That work will continue next year as well as Ilkkas information and web site maintenance.
More information can be found Veikko's doing his own website.
Veikko är en lång rad av bilar idrottsman. Han har startat de senaste par bilnavigering och flyttade till Everyman klass och rally. Han har avslutat ett par gånger för att springa, men över ett år sedan, började han igen at köra.
Alpha-projektet har han avslutat bil tillsammans med Ilkka Lehtonen.
Som ett resultat har samarbetet Ilkka Pohjonen fördjupas till riktiga vänskap.
Veikko har även varit förvaltare många avstängning rally av en man av direktören. Under senare år har han tävlat sprint Championship Series talesman. I år har han agerat som talesman och webmaster till Markku Jääskeläinen. Detta arbete kommer att fortsätta nästa år samt Ilkkas information och hemsida underhåll.
Mer information finns Veikko s gör sin egen hemsida.
Mekaanikko, Mechanic, mekaniker
Ilkka Lehtonen
Lehtosen Ilkka on pitkän linjan autoourheilumies. Hän aikoinaan itsekin ajanut MM. Escortilla rallia. Nykyisin hän on keskittynyt ralliautojen rakentamiseen ja huoltamiseen. Hänen vastuullaan on mm. Ilkka Tykän ja Jyrki Hämäläisen BMW M3 F-ryhmän rallihirmu. Lepsämän hallissa on myös työn alla autoharvinaisuus, vuosimallin 1965 Lancia Fulvia C2 Berlina.
Lanciassa on 71 bhp (53 kW) moottori, jossa on mm kaksi kaksikurkkuista Solex kaasutinta. Nyt auto on purettu ja puhdistettu ja pohjatyös on aloitettu.
Ilkka Lehtonen is a long line rallyman. He has droven himself some rallies with Ford Escort . Today, he has focused on racing cars for the construction and maintenance. He is responsible for Ilkka Tykkä´s and Jyrki Hämäläinen´s BMW M3 F Group rally monster. In Lepsämä hall is also working on the rarity of the car, year model 1965 Lancia Fulvia Berlina C2.
In Lancia is 71 bhp (53 kW) engine, which includes two two-sore Solex carburetors. Now the car is unloaded, cleaned and bodywork has been started.
Ilkka Lehtonen är en lång rad rallyman. Han har själv kört Rally med Ford Escort. Idag han har fokuserad tävlingsbilar för konstruktion och underhåll. Han är ansvarig för Ilkka Tykkäs och Jyrki Hämäläinens grupp F BMW M3 rally monster. I Lepsämä hallen är också i arbete sällsynthet i bilen, årsmodell 1965 Lancia Fulvia Berlina C2.
Lancia har 71 hk (53 kW) motor, som omfattar två två ömma Solex förgasarna. Nu bilen lossas rengöras och grundläggande arbete har påbörjats.
Tänne on tulossa lisää tietoa lähiaikoina
More information coming soon
Mer information kommer snart
Sivut päivitetty 24.10.2012